22 december 2008

Foodblog-event december: cranberries - Tussenstand

Een paar weken geleden kondigde ik het Foodblog-event december met als thema Cranberries aan. Daarin de oproep aan alle Nederlandse foodbloggers om deze maand over cranberries te schrijven. Ook als je geen weblog hebt kan je meedoen, door je inzending (recept) naar mij te mailen. De uiterste inzenddatum is 29 december, 24.00 uur.

Het aantal inzendingen tot nu toe is heel divers. Er kunnen er natuurlijk nog veel meer bij! Jullie hebben nog een week de tijd om iets over cranberries te schrijven of mij een recept te sturen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk Nederlandse foodbloggers per e-mail uit te nodigen om mee te doen aan dit foodblog-event, maar dat bleek een lastige klus. Een aantal foodbloggers heeft namelijk geen e-mailadres op hun weblog vermeld.

Hieronder de beloofde 'tussenstand'. Eind december/begin januari verschijnt de uitgebreide 'round-up' op mijn weblog.
Ik ben zelf een liefhebber van cranberries, vandaar natuurlijk ook dit onderwerp. Mijn eigen inzendingen:
Griet de Groote stuurde een recept voor een
Sorbet van cranberries
  • 340 gr cranberries
  • 315 gr suiker
  • 195 g vers sinaasappelsap (ongeveer 4 sinaasappelen)
  • 160 g vers citroensap (ongeveer 4 citroenen)
Een grote pot nemen en de cranberries onder water zetten. Koken tot de cranberries beginnen open te springen.
Afgieten en de cranberries door een roerzeef draaien.
De suiker onder de nog warme cranberries mengen. Als de suiker opgelost is , het citroensap en sinaasappelsap eronder mengen.
Laten afkoelen. Daarna in de ijsmachine laten draaien.

Eet smakelijk!

Lees hier de 'round-up' met maar liefst 26 verschillende recepten waarin cranberries zijn verwerkt.

Geen opmerkingen: