03 september 2009

Bakken bij DOK Cookware: verslag

Afgelopen zaterdag ben ik bij DOK Cookware weer druk in de weer geweest met het bakken van allerlei lekkers. Toen ik tegen 12 uur arriveerde was het nog rustig, maar niet lang daarna stroomden de klanten binnen en (wederom) waren mijn 'baksels' steeds in een mum van tijd verdwenen. Ik kon er bijna niet tegenaan bakken. De keuken had ik omgetoverd tot een chaos, want ik gunde me geen tijd om tussendoor op te ruimen. Achteraf - toen ik na sluitingstijd zat uit te puffen onder het genot van een heerlijk glas cider - besefte ik me pas hoeveel rommel ik had gemaakt :-). Gelukkig waren de 'baksels' geen chaos en heb ik weer veel complimenten gekregen. Vooral de broodpudding en de cranberry-pecannotenswirl oogsten veel lof.

Dit was er te proeven (alle links openen in een aparte pagina):


Cranberry-pecannotenswirl





Broodpudding




Kaneelbroodjes (deze kaneelbroodjes heb ik vervolgens voor de broodpudding gebruikt)


Czernowitzer Challah (met en zonder rozijnen - die zonder rozijnen heb ik samen met de kaneelbroodjes gebruikt voor de broodpudding)

Naast deze broden was ik ook van plan om nog wat cakes te bakken, maar daar ben ik op 1 na niet aan toegekomen:


Swedish Visiting Cake




Ook heb ik een nieuw in mijn repertoire hartig brood laten proeven. Het recept voor dit brood is nog even geheim. Ik ga het namelijk gebruiken bij een cursus brood bakken die ik ga geven bij kookwinkel Oldenhof in Hilversum. Meer hierover is binnenkort te lezen op mijn weblog en/of kijk alvast in de kookagenda van Oldenhof.

De volgende demonstratie/proeverij is op zaterdag 3 oktober bij DOK Cookware in Den Haag. Ook dan ga ik weer zoet en hartig brood bakken en laten proeven.

3 opmerkingen:

Jenny zei

These look wonderful, lekker! Hi, I'm a Texan living in Oostkapelle with my Dutch husband. I just stumbled across your blog and love it. I am so frustrated baking in The Netherlands because the flours aren't the same as American or I don't know how to use them here. I will try your recipes. Is your Golden Bread a sour dough recipe? I saw that on one of your 2008 entries? I used to make it in Texas. I couldn't get a starter to start here.

qm zei

hai Arden, het ziet er heerlijk uit. ik ga zeker weer een paar recepten maken, de recepten die ik tot nu toe heb gemaakt waren ook super lekker.
hartelijk dank voor het delen van je recepten.
mvg Anne

Anoniem zei

Hallo,
Ga zeker weer wat proberen.
Een zaterdag heb ik de Hollandse Tomatensoep gemaakt.
Erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
Ik had alleen niet zo`n goede roerzeef dus heb ik de Quickchef van Tupperware gebruikt.
Ging ook goed.

Hartelijke groet van Hilda