17 maart 2010

Cake met cranberry's

Cake met cranberry's

Iedere keer bevalt het goed: cake bakken met daarin roomkaas (Mon Chou). Ook deze cake met gedroogde cranberry's smaakte ons prima.

Edit 21 maart: helaas heb ik het recept moeten verwijderen. Ik had netjes aan Taste.com, de site waar ik het recept op gevonden had, een bericht gestuurd dat ik het recept in het Nederlands had vertaald voor mijn webloglezers. Jammer genoeg kreeg ik een e-mail terug dat dat niet toegestaan is en het verzoek het recept van mijn weblog te verwijderen. Rest mij alleen de link door te geven naar het oorspronkelijke recept: Cranberry Cheese Cake.

NB: de geraspte citroenschil in het oorspronkelijke recept hebt ik vervangen door de geraspte schil van 1 sinaasappel en in plaats van cranberry's uit de diepvries heb ik gedroogde gebruikt.

Wil je het recept in het Nederlands? Stuur me een e-mail en ik mail het je.

Nog een cake recept met roomkaas: Chocolade roomkaas cake

10 opmerkingen:

Hanaâ zei

Ziet er heeeeeerlijk uit. Ik vind cranberries/orange erg lekker samen. Ik weet niet hoe je het in het Ned zegt maar "the cake's tight crumb looks incredibly tender and moist". And I love the addition of cream cheese. I'm sure sour cream would work just as well.

Bedankt voor je recept. Moet 'em zeker een keer proberen.

b3boO! zei

waarom voegt u mon chou erin?? wat oet het met de smaak??wordt het zuur of zo???

alvast bedankt!

Levine zei

@b3boO!: de cake wordt beslist niet zuur door de roomkaas. Het vervangt een deel van de boter.

Anoniem zei

Ziet er inderdaad heerlijk uit. Ben naar het originele recept gaan kijken : juist nog een vraagje. Hoe reken jij 'one cup' om? (misschien stomme vraag, maar ben echt niet vertrouwd met deze inhoudsmaten)
Alvast bedankt
Nadine

Levine zei

@Nadine: als je mij mailt (zie mailadres in de linkerkolom) kan ik je het recept alsnog mailen.

Anoniem zei

Hoi Arden , vond deze cake heerlijk.Nu zou ik graag bijna dezelfde willen maken zonder vulling.Zou ik het recept kunnen aanhouden en dan geen cranberrys erin doen? Of word het dan te vochtig?Omdat die cranberrys misschien vocht ontrekt. Of heb je een naturel recept met roomkaas?

Maar heel erg bedankt voor dit revept ;-)

Levine zei

Je kunt het recept hetzelfde houden, ook als je geen vulling wilt toevoegen. Succes met bakken :-).

Ape zei

ik heb net het recept voor chocolade roomkaas cake gelezen en wilde het schrijven, maar...er staat bij de ingrediënten 600 gr suiker, klopt dat?

Levine zei

Ape: ja, 600 gram suiker is correct ...

Ape zei

ok, bedankt! ik noteer et en...give it a try ;)